« חזור לבלוג

חברת עיצוב הטכנולוגיה החדשנית פרוג דזיין צופה את 10 מגמות הטכנולוגיות המשפיעות של 2019

פורסם ב-23 לדצמבר, 2018

לקראת תחילת השנה החדשה, ולאחר התייעצות עם מעצבים ברחבי העולם, פרוג דזיין, אחת מחברות העיצוב הגדולות בעולם, מפרסמת עשר מגמות בטכנולוגיה שלהערכתה צפויות להיות בעלות השפעה ניכרת על עיצוב ותרבות ב-2019.

פרדוקס האמון

מה שישלוט בצמיחת הבינה המלאכותית היא לא הטכנולוגיה אלא חוסר הרצון של האדם לבטוח בה - לפחות לעת עתה. "פרדוקס האמון" מניח שאנשים אינם יכולים לסמוך על משהו עד שהם מבינים את המשהו הזה, אבל הם אינם יכולים להכיר משהו מבלי לסמוך עליו תחילה.

היכולת שלנו לדעת ולסמוך על מערכות הבינה המלאכותית נשחקה בשנים האחרונות על ידי מותגים אשר שיחקו במהירות עם נתוני הלקוחות שלהם, לא דיווחו על הפרות או הרוויחו ממנו יפה אך עם תמורה מעטה ללקוח.

בהקשר זה, העיצוב ששם את האדם במרכז יהיה דומיננטי מאוד. אימוץ רחב יותר של אינטליגנציות מלאכותיות או אוטונומיות יהיה תלוי במעצבים אשר יוכלו לא רק לדמיין שימושים חדשים בטכנולוגיה זו, אלא גם להנגיש את הטכנולוגיות ולעורר אמון במותגים שבונים אותן. הנתונים יהיו המטבע באמצעותו ירכשו את אותו אמון, ומותגים שיאמצו באופן אותנטי את הפרדיגמה החדשה ויעצבו בהתאם, ינצחו.

חפצים יומיומיים יהיו בעלי אינטליגנציה רגשית

בשנת 2019, חפצים יומיומיים, החל מהטלפונים החכמים שלנו, המקררים שלנו ואפילו בגדינו, יזכו לאינטליגנציה רגשית - ויגיבו בהתאם.

הם יוכלו להבין רגשות לא רק מן הדיבור שלנו, אלא מן הביטויים הפיזיים שלנו הודות לדור חדש של חיישנים. אלה יאפשרו הבנה מעמיקה יותר של הקשר הרגשי והפיזי שלנו על ידי מדידת הטון של הקול והתנועה שלנו, והביומטריה הפיזית שלנו כמו לחץ דם, פעימות לב, טמפרטורת הגוף והידרציה בעור. הקטנת החיישנים תאפשר להם להשתלב במוצרים קטנים במיוחד כמו שעונים חכמים ואוזניות. כך החוויה של השימוש במכשירים תהפוך להיפר-אישית ופרטית.

חווית נסיעה נוחה יותר

ככל שכלי רכב אוטונומיים הופכים למציאות קיימת, כך המותגים יבינו את היתרונות של הפיכת הנסיעה לחלק מהחוויה. כך סביר להניח, שהחיסכון בעלויות נוכח ויתור על נהג אנושי, משמעותו היא שהנוסעים לא יהיו אלה שמשלמים על הנסיעה שלהם, אלא המעבידים, בעלי המלון, המסעדה וכדומה.

קמעונאות חדשה וחווייתית

לצד רכישות יומיומיות ושגרתיות שימשיכו להתקיים באינטרנט, ויגיעו אל סף ביתו של הלקוח, ללא מחשבה רבה; בפלחי שוק מסוימים מותגים יצטרכו לחפש דרכים חדשות ליצירת חווית קניות ייחודית שתכלול שילוב של הממד הדיגיטלי ותאפשר ללקוחות להגיע פיזית אל החנות.

הטרנד הבריאותי

בשנת 2019 הצרכנים יפסיקו להתמקד במעקב וניטור של מצבם הבריאותי, וירצו מוצרים פרו אקטיביים. אנשים שמשקיעים בעצמם בתחום הבריאות, מבקשים להיות מתוגמלים על ידי ספקי שירותי הבריאות, חברות הביטוח ואפילו מותגים. כך, כבר לא מספיק שישנה טכנולוגיה שסופרת צעדים, כעת הלקוחות יבקשו להפחית את פרמיות ביטוח הבריאות, אפליקציות תזונה שמזמינות מצרכים המבוססים על מדדי גוף ויעדי כושר, קופסת תרופות חכמה שבודקת עלויות מרשם עם עמידות מוגברת של תרופות וכדומה.

מקום העבודה כממשק

המשרד הפתוח (open space) ימשיך להתקיים גם ב-2019. המחקר מגנה אותו, עובדים שונאים אותו, אך העלויות הגבוהות ימשיכו להצדיק מקומות עבודה צפופים יותר. החדשות הטובות הן כי טכנולוגיה חכמה ממגזר המגורים תעשה את דרכה אל המשרד, ותאפשר לאדריכלים לשנות את החללים בהם אנו משתמשים כמערכות דינמיות בידי העובדים. כך חברות ומותגים יוכלו לעצב את הסגנון הייחודי שלהם.

מוצרים ושירותים לנשים

חשיפה של החוויה הנשית מובילה להתרחבות מסיבית של סטארט-אפים בתחומים נשיים. חברות רבות הוקמו או מנוהלות על ידי נשים. הן מטיבות לבנות מוצרים ושירותים שעונים על צרכי הנשים.

חיפוש באמצעות הקול

בתחילת 2019 כ-48% מהאמריקנים יעשו שימוש במוצרים בסיוע קול. הצפי הוא שה "עוזר חכם" הנשלט באמצעות הקול יהיה אפילו מבוקש יותר, וכך גם המפתחים והמשווקים של המוצרים האלה. אסטרטגיה טובה בתחום של אופטימיזציה למנועי חיפוש ((SEO תצטרך להסתגל כעת לחיפושים קוליים, ולא רק לטקסט. פיתוח פקודות נגישות ואינטואיטיביות ינצחו בקרב על העוזר שנשלט באמצעות הקול.

קיימות מביסה את הנוחות

אנו חיים בתרבות שמעודדת צריכה, אך לאור ההשפעות הסביבתיות והאקלימיות, הלקוחות קוראים למוצרים ידידותיים לסביבה. ב-2019 נתחיל לראות חברות שלוקחות על עצמן להתמודד עם האתגר הסביבתי על ידי פיתוח מוצרים רב פעמיים במקום חד פעמיים, שאפשר לעשות בהם שימוש חוזר או מחזור. הדבר צפוי להשפיע גם על הקניות באינטרנט, המזיקות יותר לסביבה בשל השימוש הרב באריזות.

עיצוב חיינו מחוץ למסך

ההתמכרות לטכנולוגיה היא עובדה קיימת. המוצרים הטכנולוגיים ממכרים מכיוון שהם תוכננו להיות כאלה, הם נועדו להדביק את הלקוח למסך. כעת חברות הטכנולוגיה נקראות ליצור מוצרים דיגיטליים יקרי ערך שמתאימים עצמם לחיי הצרכנים מבלי להשתלט עליהם. בשנים הקרובות צפוי גל חדש של עיצוב וטכנולוגית חוויית משתמש וממשק משתמש ((UX / UI שישפרו את חיינו לא רק על המסך, אלא גם מחוץ למסך.

ידיעה זו פורסמה במקור במגזין Core77 ע"י Core Jr.