בלוג

בלוג Synergy

27 Oct, 2019
במרכז למבנים מתקדמים וחומרים מרוכבים של אוניברסיטת מיין בארצות הברית, הצליחו להדפיס סירה באורך של 7.62 מטר. זאת באמצעות מדפסת תלת ממד בסגנון גנטרי שיכולה לייצר חתיכות בגודל של 6.7x 30.5 מטר ובגובה של 3.05 מטר. אוניברסיטת מיין זכתה בשלושה שיאי עולם של גינס: מדפסת תלת מימד להדפסת אב טיפוס באמצעות פולימרים הגדולה בעולם; האובייקט הגדול ביותר המודפס בתלת-ממד; והסירה הגדולה ביותר המודפסת בתלת-ממד. עם זאת, הם לא יצרו את הסירה כדי לזכות בפרסים - ואפילו לא על מנת לעבוד עם פולימרים. הסירה היא, כמובן, פרויקט בפני עצמו, והיא תיבחן כמובן בתנאי שטח, אולם הסיפור האמיתי כאן הוא, תאמינו או לא, עץ. אוניברסיטת מיין והמעבדה הלאומית Oak Ridge מבקשות לבדוק כיצד ניתן לשלב עץ בהדפסה תלת מימדית בקנה מידה גדול וכתחליף אפשרי למתכת. ובמילים אחרות: מנסים לפתח ייצור מתווסף בקנה מידה גדול באמצעות חומרים ביו-בסיסיים. המטרה של מדפסות תלת המימד, בין היתר, היא לייצר במהירות אב טיפוס בקנה מידה גדול ליישומי תשתית אזרחית וגם להגנה, כמו קורות גשר, מערכות מקלט וטפסנות בטון. מדובר בקונסטרוקציות בקנה מידה גדול שמצריכות בדרך כלל שימוש במתכת. באוניברסיטת מיין והמעבדה הלאומית Oak Ridge מנסים לגלות אם חומרים מודפסים על בסיס ביולוגי יהיו חזקים מספיק לשימוש במקום מתכת. אם ההשערה שלהם נכונה, זה לא רק יוביל להקטנת עלויות – כיוון שמתכת די יקרה בימינו - אלא גם יעשה שימוש טוב במשאב מתחדש כמו עץ. במקרה של מדינת מיין העשירה ביערות ובעלת מגזר של בוני סירות, הדפסת תלת מימד של סירות באמצעות פלסטיק עם 50% עץ יכולה לתת לתעשיית בוני הסירות המקומית יתרון תחרותי ולתרום לכלכלת המדינה. המרכז לחומרים מרוכבים של אוניברסיטת מיין קיבל 500 אלף דולר מהמכון הטכנולוגי של מיין (MTI) כדי לחקור כיצד ניתן לייצר תבניות סירה וחלקים נוספים, במהירות רבה ובאופן חסכוני יותר מהשיטות המסורתיות של ימינו. אם אתם תוהים כיצד ניתן להשתמש בעץ במדפסת תלת מימד המיועדת לעבוד עם פולימרים, התשובה היא ננו-סיבים תאיים (CNF), שניתן לייצר מעיסת עץ. ה- CNF מכיל קבוצות סיבים זעירים, שכאשר הם משולבים בתרמופלסטים, הם עשויים, לכאורה, להוסיף כמות כוח בלתי פרופורציונלית לחומר. מדפסת תלת המימד הזו היא תוצר של מחקר של האוניברסיטה שנמשך 15 שנה, והמטרה היא להדפיס עם 50% מוצרי עץ, ולהשיג תכונות דומות לאלומיניום. לסיכום: היכולת להדפיס במהירות אובייקטים ענקיים באמצעות חומרים בני קיימא תהיה ניצחון בעלויות הכוללות, בזמן הכולל שנדרש, ואולי הכי חשוב, יש ביכולת זו גם השפעה חיובית על הסביבה. המאמר המקורי פורסם במגזין Core77.
27 Oct, 2019
אירוע TCT Show המתקיים מדי שנה בבריטניה הוא אחד האירועים המובילים בעולם בתחום הדפסת תלת מימד, ייצור מתווסף, עיצוב וטכנולוגיה. באירוע שהתקיים ב -24-26 בספטמבר 2019 בברמינגהם השתתפו כ 300 מציגים מ- 60 מדינות ולמעלה מ 10,000 מבקרים. בין החברות המציגות בתערוכה אפשר היה למצוא את החברות המובילות בתחום, בהן: Stratasys , ExOne, OxMet Technologies ו- nTopology. בתערוכה הוצגו כ- 35 מוצרים חדשים, ולהלן מספר דוגמאות: Stratasys, יצרנית מדפסות התלת-ממד השולחניות וחברת הבת MakerBot, חשפו חומר מיוחד לחלקים, המכונה . PETG החומר חזק מאוד, ניחן בעמידות כימית ובסטיית חום גבוהה יותר, ואידיאלי ליצירת אבות טיפוס, לג'יגים ולחלקים סופיים. יתרה מזאת, לקוחות Stratasys, חברת אנג'ל טריינס הבריטית, וחברת DB ESG, המהווה חלק מחברת דויטשה באן, הציגו חלקים מודפסים בתלת-ממד עבור עולם הרכב, שלראשונה יכנסו לשימוש ברכבות בבריטניה. החלקים המודפסים כוללים משענת יד, ידית אחיזה ושולחן. בתחום החומרים, SYS Systems הציגה בשיתוף עם קבוצת Torus Group, מוצר המשמש לבדיקה ומדידת חוזקם והקיבולת של בקבוקי הפלסטיק. החוקרים של אוניברסיטת אוקספורד שבחברת OxMet Technologies , הציגו מגוון הסגסוגות של ניקל, טיטניום ואלומיניום בעלי ביצועים גבוהים המיועדים לייצור מתווסף. בנוסף למוצרים חדשים, התערוכה הציגה שפע של מכונות תעשייתיות וביתיות כולל מגוון מדפסות התלת מימד שלה, סריקת תלת מימד, וכן ציוד תוכנה. הפאנלים השונים דנו בטכנולוגיות חדשניות וחדשנות בכל תחומי התעופה והחלל, הרכב, הרכבת, הבריאות והעסקים. המאמר פורסם במקור במגזין 3DPrintingIndustry .
06 Aug, 2019
מחפשים מודלים ומוצרים מגניבים שניתן להדפיס בקלות במדפסת תלת מימד? המגזין המקוון All3DP מציע רשימה עדכנית של דברים מגניבים וגם שימושיים להדפסה בתלת מימד. אם כמונו, גם אתם מתרגשים מאוד מהאפשרויות של הדפסה תלת מימדית. אך למרבה הצער, חשופים לכך שחלק גדול מהקבצים החינמיים להדפסות בתלת מימד כיום כוללים תכשיטים, גאדג'טים וקישוטים שאינם בעלי אלמנט פרקטי מובהק. המגזין המקוון All3DP מציע אפשרות להדפיס דברים מועילים! ולכן פרסם רשימה של דברים מגניבים להדפסה בתלת מימד, שאפשר להדפיס כבר היום. אם תיישמו את הרשימה תוכיחו לקרובים ולחברים שלכם שלטכנולוגיית התלת מימד יש יישום יומיומי ופרקטי. הרשימה כוללת 50 רעיונות מגוונים ומעשיים, החל ממחזיק לטלפון ועד מעצור לדלת. כאשר לכל מוצר מצורף קישור לממציא המודל וכן קישור להורדה חינמית של קובץ להדפסה בתלת מימד. לצפיה ברשימה המלאה לחצו כאן .
04 Jun, 2019
ב-20-23 במאי 2019 התקיים האירוע השנתי של RAPID + TCT, שהוא האירוע המשפיע ביותר בתחום ההדפסה התלת ממדית בצפון אמריקה. באירוע השתתפו מאות מציגים ואלפי מבקרים שנחשפו לחידושים בתחום, בהם עדכוני תוכנה וחומרה, הכרה בהישגים והענקת פרסים, וכן חשיפה של שימושים חדשים ושותפויות חדשות בין חברות. All3DP מגזין האינטרנטי המוביל בתחום הדפסת תלת מימד סוקר את עיקרי התערוכה: בין היתר, ניתן פרס על הישגים בתעשייה לחברות קטנות ובינוניות שהוענק השנה ל פרופ' עמנואל "אלי" סאקס (Sachs). סאקס הוא מחלוצי תעשיית ההדפסה בתלת מימד, ומי שטבע את הביטוי "הדפסה תלת מימדית" בשנות ה-80. לאחר עשרות שנות ניסיון בתחום, ופטנטים שרשומים על שמו, המורשת של סאקס בתחום היא עצומה ויש לו השפעה רבה על תעשיית ההדפסה התלת-ממדית כפי שאנו מכירים אותה. בתערוכה הוצגו, כאמור, חידושים בתחום תוכנות תלת מימד, וכן חידושים בתחום הדפסת תלת מימד, כן דווח על שיתופי פעולה מעניינים למשל בין חברת סטרטסיס (Stratasys) לבין חברת Solvay, בהקשר של פיתוח פולימרים חדשים עבור מדפסת F900 של Stratasys . ובינה לבין חברות נוספות, בין היתר מתחום הספורט המוטורי.
07 Apr, 2019
במאמר שהתפרסם לאחרונה במגזין הכלכלי פורבס, נסקרו המגמות הצפויות בשנת 2019 בתחום הדפסת תלת המימד. כותב המאמר הוא אבי רייכנטל, המייסד ומנכ"ל XponentialWorks, חברה בתחום השקעות סיכון וייעוץ המתמקדת בחברות בתחום הדפסת תלת מימד. לדברי רייכנטל, בשנת 2019, האינטראקציה של הצרכנים עם הטכנולוגיה תתקיים בדרכים חדשות ומרגשות שישפיעו על האופן שבו אנו מבשלים, מנקים, נוהגים, עובדים וחיים. אולם עבור העובדים בתעשיית הטכנולוגיה, 2019 מכילה בחובה הבטחה גדולה אף יותר. באופן ספציפי, רייכנטל סבור ששנת 2019 תהיה שנת קו פרשת המים בתחום ההדפסה בתלת ממד- תחום שזה מכבר משפיע על תחומים רבים בחיינו. לדבריו, בשנת 2019 מה שישנה את חוקי המשחק (הגיים צ'יינג'ר) יהיה לא מה שהטכנולוגיה תעשה, אלא האופן שבו זה ימומש. רייכנטל מציין שלוש דוגמאות. שבירת מחסום המהירות והפונקציונליות בשנת 2019 טכנולוגיות הדפסת תלת מימד במהירות גבוהה יהיו זמינות. זו היא חזית חדשה בתחום הדפסת תלת המימד, שלמעשה כבר נמצאת כאן. כיום, ישנן מדפסות תלת מימד המסוגלות להדפיס במהירות גבוהה פי 40 מאשר מדפסת תלת מימד ממוצעת. הן כבר זמינות לשימוש מסחרי ויעילות כלכלית, ומושלמות להדפסה של חלקים מכניים ואבות טיפוס. יתרה מזו, בשנת 2019 נראה גם כניסה של חשמל ואלקטרוניקה למוצרים המודפסים. חלקי הפלסטיק והמתכת המודפסים במהירות יהפכו להיות גם פונקציונליים וחכמים יותר. בקרוב יהיו כ -50 מיליארד מכשירים מחוברים בשוק. מוצרים אלה דורשים חיישנים, אנטנות ואנקפסולציה – והדפסת תלת ממד של מוצרי אלקטרוניקה תוכל לקצר באופן משמעותי את תהליכי העיצוב והפיתוח שלהם, מעניין של ימים בתעשייה המסורתית למספר שעות בלבד בתעשיית התלת מימד. עיצוב גנראטיבי הנשען על בינה מלאכותית עיצוב גנראטיבי הוא החשיבה האולטימטיבית מחוץ לקופסה. זו פרדיגמה המאפשרת מורפינג (אפקט שבו הופך אובייקט אחד, לאובייקט אחר באופן רציף) ואופטימיזציה במהירות, דבר אשר יכול לחסוך כסף ולהגביר את היעילות תוך צריכת פחות אנרגיה ושיפור הן של הצורה ושל התפקוד. בשנת 2019, העיצוב כבר לא יהיה כבול לגבולות הניסיון האנושי. המעצב פשוט יצטרך להגדיר את מטרות העיצוב ואת הפרמטרים החומריים, והבינה המלאכותית תעשה את כל היתר- ותבחן כמעט אינסוף חלופות עיצוביות על בסיס קונספט העיצוב שהוגדר. תעריפים, גבולות ותעשיית המשלוחים יהפכו לפחות רלוונטיים הדפסת תלת מימד תהפוך יעילה יותר, ותאפשר שרשרת אספקה מהירה ובפריסה נוחה יותר, העוקפת את הגבולות הבינלאומיים ומורידה את העלויות עבור הצרכנים באופן דרמטי. התלות במוצרים או רכיבים מעבר לים תפחת באופן דרמטי. למשל, מפעלים יוכלו לייצר לעצמם את הרכיבים הנחוצים להם בהדפסת תלת מימד, מבלי להמתין ליבוא מחו"ל של הרכיב החסר. ההדפסה תעשה בהתאם להוראות ובתמיכה של החברה המייצרת מעבר לים. משמע כל תהליך שרשרת האספקה ישתנה באופן דרמטי, בהיבט הלוגיסטי ובהיבט של הרגולציה. והצצה אל מעבר ל-2019: הדפסה בארבעה מימדים הדפסה בארבעה מימדים מוסיפה להדפסת תלת מימד את אלמנט הזמן. זאת מכיוון שהמוצרים ממשיכים להתאים את עצמם לאחר שהם מיוצרים. הדפסה בארבעה ממדים עושה שימוש בחומרים פיזיים או ביולוגיים מתקדמים, ננו-מהונדסים על מנת שיוכלו להגיב גם לאחר הייצור לתופעות שונות (כמו מים, חום, רוח, אור או אנרגיה אחרת) על ידי שינוי הצורה או מאפיינים אחרים שלהם. הדבר מאפשר ריפוי עצמי, הרכבה ותפעול עצמי של המוצרים. כיצד יראו מוצרים שהודפסו בארבעה מימדים? למשל, קופסאות הנמצאות במחסן, שמתקפלות בתגובה לשינויים בטמפרטורת הסביבה, או ריהוט בסגנון איקאה המתכנס כאשר נחשף לאור השמש. רעיונות אחרים הם צינורות תת קרקעיים שיכולים לא רק להתאים עצמם לכמות המים, אלא גם לתקן עצמם במידת הצורך, או נעליים שיכולות להתאים עצמן לפעילות שאתה עושה או לסביבה שלך. המאמר What 3D Printing Will Look Like In 2019 פורסם במקור במגזין Forbes ע"י Avi Reichental
07 Apr, 2019
דו"ח וולרס ( Wohlers Report ) נחשב לתנ”ך של תחום הדפסת תלת המימד. הדו"ח מתפרסם מדי שנה וכולל סקירה של החידושים בתחום ההדפסה התלת-ממדית. מהדורת 2019 התפרסמה במרץ והיא כוללת דיווחים על מגמות, ניתוחי עומק, צמיחה והתרחשויות בתעשיית הייצור המתווסף העולמית. לרגל פרסום הדו"ח, נערך ראיון עם המייסד והעורך הראשי של הדו"ח, טרי וולרס, בו הוא סוקר את המגמות הבולטות בתעשיית ההדפסה התלת מימדית ב 2019. הדו"ח שנכתב על ידי 80 משתתפים מ-32 מדינות, שם דגש השנה על דיווחים של המשתמשים בהדפסת תלת מימד בהן חברות גדולות כמו איירבוס, ב.מ. וו, דויטשה באן וג'אביל. על פי הדו"ח: תעשיית ההדפסה התלת-ממדית מוערכת בכ-9.975 מיליארד דולר במוצרים ושירותים, גידול של כ -33.5% ב-2018 ו-62% בשנתיים האחרונות. נרשמה עלייה בשימוש בחומרים. השימוש במתכות גדל השנה ב- 41.9%, ומסמן רצף צמיחה של חמש שנים בשימוש במתכות. השימוש בתרכובות פולימריות שונות אף הוא במגמת עלייה משמעותית. הצמיחה הן בטכנולוגיות המתכות והן בטכנולוגית הפולימרים נמשכת. מספר התעשיינים בתחום הייצור המתווסף גדל ל -177 ברחבי העולם, כאשר 50% מהצמיחה של חברות אלה נרשמה בארה"ב. בשנה החולפת נערכו 107 עסקאות בשווי 1.3 מיליארד דולר בחברות סטארט-אפ או בשלבים מוקדמים של חברות בתחום הייצור המתווסף. רוב השימושים בהדפסת תלת מימד נועדו לייצור של מוצר סופי, שימוש נוסף הוא יצירת אב טיפוס. שני יישומים אלה מהווים 56.3% מכלל השימושים בהדפסת תלת מימד. הממצאים המרכזיים של הדו"ח: בשנה החולפת נרשם מגוון רחב מאוד של השקעות בתחום, בהיקף הגבוה ביותר בכל הזמנים. תכנון עבור הדפסת תלת מימד (DFAM) מהווה אתגר גדול, אך מציע הזדמנויות עצומות להפחתת חומר ומשקל ולשיפור של ביצועי המוצר. יישומים (אפליקציות) יניעו את הפיתוח והאימוץ של טכנולוגיית ייצור מתווסף. הטכנולוגיה של ייצור מתווסף תשלוט תחילה בנישות שונות, לפני שתהפוך למיינסטרים. המאמר פורסם במקור במגזין All3DP ע"י Sarah Goehrke
14 Mar, 2019
בסרטון המצורף ניתן לראות ולהיחשף לתהליך עבודה שבמסגרתו סינרג'י אר. אם. מתכננת ומדפיסה באמצעות מדפסת תלת המימד של Stratasys מוצר צרכנות. צרו עמנו קשר ( לחץ כאן ) לקבלת פרטים נוספים ופגישת ייעוץ בחינם.
10 Feb, 2019
הגרסה החדשה של תוכנת סולידוורקס לתכנון והנדסה בתלת-ממד כוללת מספר חידושים שיסייעו ליזמים להעביר מוצרים לשלב הייצור במהירות רבה יותר, ולשפר את איכות המוצרים שלהם. במאמר שפירסם איש חברת סטרטסיס, ג'וש שובום (Shuvom) תוכלו למצוא הוראות כיצד ליצור מרקמים פיזיים חוזרים ונשנים שאפשר לחוש ולגעת בהם בהדפסת תלת מימד, באמצעות תכונה חדשה של תוכנת SOLIDWORKS 2019. (התוכנה החדשה תעבוד, כמובן, עם כל סוג של מדפסת תלת ממד, לא רק עם אלה של חברת סטרטסיס). שלב 1: סקירה כללית במשך שנים לקוחות של חברת סטרטסיס שאלו את ג'וש שובום: "כיצד אתה יוצר טקסטורות ומודלים חוזרים ונשנים תלת ממדיים בטכנולוגיית FDM, כך שאתה מצליח להסתיר את השכבות של החומר ולהפוך את החלקים המיוצרים למציאותיים יותר?" כמו בדוגמא הזו:
13 Jan, 2019
פורמנקסט היא התערוכה והכנס הגדולים בעולם להדפסות תלת מימד. חברת המדיה 3dpbm מסכמת את עיקרי הכנס לשנת 2018 – המגמות החדשות בעולם הדפסת תלת המימד וכן ההבנה שלצד גידול מתמשך בשימוש במתכת, הפולימרים חוזרים ובגדול. שובם של הפולימרים הפולימרים מעולם לא עזבו באמת. הם תמיד היו וימשיכו להיות - יותר מכל חומר אחר - החומר החשוב ביותר בתעשיית הייצור המתווסף. עם זאת, בשנים האחרונות וככל שטכנולוגיית הייצור המתווסף הופכת מרכזית יותר בתעשייה המייצרת כלי מכונה – שוק המתכת צומח אף הוא. כעת, התערוכה מבשרת על מאבק מחודש בין ענקיות יצרני הפולימרים שמייצרות טוב ומהר יותר חומרים חדשים, המיועדים להזרקה עבור ייצור המוני בקנה מידה מלא. העובדה שחברות הדפסת תלת מימד מתמקדות בייצור המוני מלא באמצעות טכנולוגיית ייצור מתווסף, מאיצה תהליכים של שימוש גובר בפולימרים, מהר יותר מכפי שניתן היה לצפות. ישנו שימוש גובר בחומרים כגון: Peek / ULTEM / PEKK להדפסות תלת מימד. עלייה בשימוש בחומרי פוטופולימר על ידי חברות גדולות הפחית את עלויות החומרי הפוטופולימר, שכעת נמצאים בשימוש רווח גם בקרב חברות קטנות יותר. Stratasys ו-3D Systems הן החברות המובילות כיום בשוק ייצור מתווסף באמצעות פולימרים, וממשיכות להוביל במכירות. שתי החברות ממשיכות להוסיף ולחפש חומרים טובים יותר, יחד עם יכולות תוכנה וחומרה חזקים יותר. מגמות נוספות שעלו מתוך התערוכה פורמנקסט 2018 בנוסף לשימוש הגובר בחומרים פולימרים, ישנם פיתוחים של חומרים נוספים המבוססים על מתכת וקרמיקה. אחת הדוגמאות הממחישה את המעבר מפולימרים למתכות הוא השימוש באבקות מתכת המבוססות על טכנולוגיית MIM (מתכת בהזרקה). השימוש בטכנולוגיית MIM, של הזרקת מתכת, נעשה מרכזי יותר ויותר. גם חברות כגון Stratasys מתמקדות בטכנולוגיית MIM החדשה עבור מערכות להדפסת מתכת בתלת מימד והצפי הוא שהשוק בתחום זה ילך ויגדל. קרמיקה - אם תהליכים מבוססי MIM עשויים להיות הדבר הגדול הבא בייצור מתווסף לייצור המוני, הדבר הבא לאחר מכן עתיד להיות טכנולוגיות מבוססות CIM לייצור מתווסף של קרמיקה. בכל מקום שבו המתכות המתקדמות ביותר לא יכולות לספק את הביצועים הדרושים, הקרמיקה נכנסת לפעולה. מודעות הולכת וגוברת לטכנולוגיה של היתוך מצע אבקתי (PBF). מהפכת הייצור המתווסף היא לא רק שימוש בחומרים חדשים, אלא גם בהתפתחות ואוטומטיזציה של תהליכים, כדוגמת PBF. בתערוכת פורמנקסט 2018 השתתפו כמה מחברות הייצור המתקדמות ביותר בעולם ובשנה הבאה צפויים להשתתף אף יותר. המאמר פורסם במקור באתר 3D Printing Media Network ע"י Davide Sher
23 Dec, 2018
לקראת תחילת השנה החדשה, ולאחר התייעצות עם מעצבים ברחבי העולם, פרוג דזיין, אחת מחברות העיצוב הגדולות בעולם, מפרסמת עשר מגמות בטכנולוגיה שלהערכתה צפויות להיות בעלות השפעה ניכרת על עיצוב ותרבות ב-2019. פרדוקס האמון מה שישלוט בצמיחת הבינה המלאכותית היא לא הטכנולוגיה אלא חוסר הרצון של האדם לבטוח בה - לפחות לעת עתה. "פרדוקס האמון" מניח שאנשים אינם יכולים לסמוך על משהו עד שהם מבינים את המשהו הזה, אבל הם אינם יכולים להכיר משהו מבלי לסמוך עליו תחילה. היכולת שלנו לדעת ולסמוך על מערכות הבינה המלאכותית נשחקה בשנים האחרונות על ידי מותגים אשר שיחקו במהירות עם נתוני הלקוחות שלהם, לא דיווחו על הפרות או הרוויחו ממנו יפה אך עם תמורה מעטה ללקוח. בהקשר זה, העיצוב ששם את האדם במרכז יהיה דומיננטי מאוד. אימוץ רחב יותר של אינטליגנציות מלאכותיות או אוטונומיות יהיה תלוי במעצבים אשר יוכלו לא רק לדמיין שימושים חדשים בטכנולוגיה זו, אלא גם להנגיש את הטכנולוגיות ולעורר אמון במותגים שבונים אותן. הנתונים יהיו המטבע באמצעותו ירכשו את אותו אמון, ומותגים שיאמצו באופן אותנטי את הפרדיגמה החדשה ויעצבו בהתאם, ינצחו. חפצים יומיומיים יהיו בעלי אינטליגנציה רגשית בשנת 2019, חפצים יומיומיים, החל מהטלפונים החכמים שלנו, המקררים שלנו ואפילו בגדינו, יזכו לאינטליגנציה רגשית - ויגיבו בהתאם. הם יוכלו להבין רגשות לא רק מן הדיבור שלנו, אלא מן הביטויים הפיזיים שלנו הודות לדור חדש של חיישנים. אלה יאפשרו הבנה מעמיקה יותר של הקשר הרגשי והפיזי שלנו על ידי מדידת הטון של הקול והתנועה שלנו, והביומטריה הפיזית שלנו כמו לחץ דם, פעימות לב, טמפרטורת הגוף והידרציה בעור. הקטנת החיישנים תאפשר להם להשתלב במוצרים קטנים במיוחד כמו שעונים חכמים ואוזניות. כך החוויה של השימוש במכשירים תהפוך להיפר-אישית ופרטית. חווית נסיעה נוחה יותר ככל שכלי רכב אוטונומיים הופכים למציאות קיימת, כך המותגים יבינו את היתרונות של הפיכת הנסיעה לחלק מהחוויה. כך סביר להניח, שהחיסכון בעלויות נוכח ויתור על נהג אנושי, משמעותו היא שהנוסעים לא יהיו אלה שמשלמים על הנסיעה שלהם, אלא המעבידים, בעלי המלון, המסעדה וכדומה. קמעונאות חדשה וחווייתית לצד רכישות יומיומיות ושגרתיות שימשיכו להתקיים באינטרנט, ויגיעו אל סף ביתו של הלקוח, ללא מחשבה רבה; בפלחי שוק מסוימים מותגים יצטרכו לחפש דרכים חדשות ליצירת חווית קניות ייחודית שתכלול שילוב של הממד הדיגיטלי ותאפשר ללקוחות להגיע פיזית אל החנות. הטרנד הבריאותי בשנת 2019 הצרכנים יפסיקו להתמקד במעקב וניטור של מצבם הבריאותי, וירצו מוצרים פרו אקטיביים. אנשים שמשקיעים בעצמם בתחום הבריאות, מבקשים להיות מתוגמלים על ידי ספקי שירותי הבריאות, חברות הביטוח ואפילו מותגים. כך, כבר לא מספיק שישנה טכנולוגיה שסופרת צעדים, כעת הלקוחות יבקשו להפחית את פרמיות ביטוח הבריאות, אפליקציות תזונה שמזמינות מצרכים המבוססים על מדדי גוף ויעדי כושר, קופסת תרופות חכמה שבודקת עלויות מרשם עם עמידות מוגברת של תרופות וכדומה. מקום העבודה כממשק המשרד הפתוח (open space) ימשיך להתקיים גם ב-2019. המחקר מגנה אותו, עובדים שונאים אותו, אך העלויות הגבוהות ימשיכו להצדיק מקומות עבודה צפופים יותר. החדשות הטובות הן כי טכנולוגיה חכמה ממגזר המגורים תעשה את דרכה אל המשרד, ותאפשר לאדריכלים לשנות את החללים בהם אנו משתמשים כמערכות דינמיות בידי העובדים. כך חברות ומותגים יוכלו לעצב את הסגנון הייחודי שלהם. מוצרים ושירותים לנשים חשיפה של החוויה הנשית מובילה להתרחבות מסיבית של סטארט-אפים בתחומים נשיים. חברות רבות הוקמו או מנוהלות על ידי נשים. הן מטיבות לבנות מוצרים ושירותים שעונים על צרכי הנשים. חיפוש באמצעות הקול בתחילת 2019 כ-48% מהאמריקנים יעשו שימוש במוצרים בסיוע קול. הצפי הוא שה "עוזר חכם" הנשלט באמצעות הקול יהיה אפילו מבוקש יותר, וכך גם המפתחים והמשווקים של המוצרים האלה. אסטרטגיה טובה בתחום של אופטימיזציה למנועי חיפוש ((SEO תצטרך להסתגל כעת לחיפושים קוליים, ולא רק לטקסט. פיתוח פקודות נגישות ואינטואיטיביות ינצחו בקרב על העוזר שנשלט באמצעות הקול. קיימות מביסה את הנוחות אנו חיים בתרבות שמעודדת צריכה, אך לאור ההשפעות הסביבתיות והאקלימיות, הלקוחות קוראים למוצרים ידידותיים לסביבה. ב-2019 נתחיל לראות חברות שלוקחות על עצמן להתמודד עם האתגר הסביבתי על ידי פיתוח מוצרים רב פעמיים במקום חד פעמיים, שאפשר לעשות בהם שימוש חוזר או מחזור. הדבר צפוי להשפיע גם על הקניות באינטרנט, המזיקות יותר לסביבה בשל השימוש הרב באריזות. עיצוב חיינו מחוץ למסך ההתמכרות לטכנולוגיה היא עובדה קיימת. המוצרים הטכנולוגיים ממכרים מכיוון שהם תוכננו להיות כאלה, הם נועדו להדביק את הלקוח למסך. כעת חברות הטכנולוגיה נקראות ליצור מוצרים דיגיטליים יקרי ערך שמתאימים עצמם לחיי הצרכנים מבלי להשתלט עליהם. בשנים הקרובות צפוי גל חדש של עיצוב וטכנולוגית חוויית משתמש וממשק משתמש ((UX / UI שישפרו את חיינו לא רק על המסך, אלא גם מחוץ למסך. ידיעה זו פורסמה במקור במגזין Core77 ע"י Core Jr.
מאמרים נוספים
Share by: